Monday, June 8, 2009

Kad Terup

Aritu aku balik umah pakcik aku (kmpg arwah mak aku) kt Bkt Slambau aku bawak la skali kad terup aku sbb nak wat magic kt sdara2 kat sana. Aku pun buat la beberapa trick yang best kt anak2 pakcik aku dgn pakcik aku skali. Pastu anak2 pakcik aku cakap stgi ada org2 veteran nak mai umah pakcik aku and depa kata kalau geng veteran tu mai simpan kad tu sbb depa tu pantang tengok kad trup. Aku pun kata la awatnya kita bukan main judi kita main magic tp anak2 pakcik aku cakap depa tu x kira, asal nampak kad terup ja trus HARAM smpai klu pegang kad tu pun depa kata HARAM. Bila depa smpai ja aku simpan la kad tu takut kena sumpah jadi peti ais plak nanti.

Sama ja situasi dia dkat kolej. Dulu masa dalam kolej bawak kad terup sorok2 nak buat magic takut kantoi dgn guard. Ada gak membe yang kantoi and dikira kesalahan berat klu memiliki kad tu. Kena denda nak dekat RM100 gak kot xsalah aku. Time spotcheck kalut sorok kad tu kat tempat rahsia (atas amari sbb pakgad bukan nak panjat tengok pun).

Yang best nya budak2 yang kantoi kad tu depa bukan berjudi pun tp just main biasa2 ja dimana xda duit yang terlibat dalam permainan tu. Bagi aku slagi xda duit yang menjadi pertaruhan, slagi tu permainan tu bukan perjudian walaupun kad terup digunakan. Pakgad tu bukan kira pun ada duit ka xda asal ada terup trus kata JUDI and naya ja budak2 yang main smata2 untuk entertainment. Kalau ikutkan, bola pun boleh bertaruh, main game boleh bertaruh, main kad UNO pun boleh bertaruh. Xkan nak haramkan semua tu?? Sama jugak la kt kampong tu nak ja aku cakap kat geng2 veteran tadi tu yang ayam pun boleh buat laga and main bet so lpas ni jgn bela ayam, jangan makan and jangan sentuh ayam sbb ayam tu HARAM haha.

Perjudian adalah sejenis permainan yang disertakan wang sebagai pertaruhan. Kalau main terup x guna duit so x haram la bagi aku. Bagi aku la orng len aku xtau.. Chiow

0 comments: