Monday, August 3, 2009

Al-Fatihah kpd Yasmin Ahmad

Mungkin dah sedikit terlambat kalau nak bercerita pasal Yasmin Ahmad tapi aku bukan nak cakap pasal Yasmin tapi pasal masyarakat kita ni. Ingat dulu time Yasmin bwt crita spt Gubra, Sepet dan lain2, boleh kata majoriti rakyat Malaysia termasuk media asyik hentam dia. And boleh kata semua karya Yasmin Ahmad mesti ada kntrvsi walaupun filem yang dibuat x siap lagi pun. Tp lepas dia meninggal, semua puji bukan main. Yasmin hasil karya kualiti la, susah untuk cari ganti la dan ntah hapa2 lagi. Hipokrit sungguh. Aku sndiri x minat filem2 Yasmin sbb x kena dgn jiwa aku and filem dia agak berat tp aku ngaku dia brani bwt filem and ada quality with style. Cuma aku trasa kehilangan dia sbb mungkin aku dah xdapat tgk iklan2 dia yang mmg best in the world.

Situasi ni bukan jadi kat Malaysia ja tp kat luar pun jadi. Tgk sndiri bila Michael Jackson meninggal. Radio satu dunia asyik ulang lagu dia. Kat kedai2 video kt Malaysia ni pun still tayang video2 konsert dia. Semua puji Michael Jackson tp lupakah kita suatu hari dulu satu dunia kutuk dia. Pasal masalah kehidupan peribadi, pembedahan plastik, cara layanan dia kat anak2, kes cabul kanak2 dan macam2 lagi. Aku bukan nak ungkit apa dah jadi kt Michael Jackson cume terkilan dengan sifat hipokrit manusia yang hanya akan berubah fikiran dan pandangan terhadap seseorang selepas kehilangan orang itu.

Kalau x percaya, tunggu ja lpas ni mcm2 anugerah yang Yasmin akan dapat. Bertimbun2 penghargaan kepada orang yang dah tiada. Time ada xnak hargai. Itulah sifat manusia. Just wait and see

0 comments: